Jimmy Chu, a világszintű ipari integráció szaktekintélye

A tajvani székhelyű Fair Friend Group (FFG) nem egész négy évtized alatt a világpiac meghatározó gépipari vállalatává nőtte ki magát. Közel száz alvállalat tudatosan összehangolt munkája, és a globális erőforrások optimális felhasználása kiemelten fontos szerepet játszik a töretlen fejlődésben.

Három fő divízióba sorolhatók a cégcsoport egységei: a Megmunkáló Gépek üzletága 39 márkával büszkélkedhet, melyekhez összesen 10 ország, 52 gyártóegysége tartozik. Az Ipari Felszerelések üzletág 9 márka 23 gyártóegységére épül, míg a Zöld Energia divízió további 7 márkát és 7 operációs központot foglal magában. Meggyőző számadatok minden szempontból!

A termékek skálája igen széles; a CNC megmunkáló gépektől a targoncákon, parkológarázs-felszereléseken, pneumatikus gépeken, LCD monitorokon, napelemeken, félvezetők tesztelőberendezésein át a magnéziumöntvények alakítását végző gépekig sok mindent felölel.

A vállalatóriás elnöke, Jimmy Chu remek üzletember, aki különleges filozófia mentén működteti az FFG-t. Az alapításkor megfogalmazott alapértékek, úgy mint megbízhatóság, folyamatos növekedés és fejlődés, a legjobb minőség garantálása és a kiválóságra törekvés nem csak hangzatos jelzők. A tajvani vezér komolyan gondolja, hogy a cég termékeivel és szolgálattásaival túl kell szárnyalniuk a nemzetközi standardokat.

Úgy látják, a minőség az üzletben a hosszú élet titka, és az ügyfél a jövő működésének generátora. Az FFG minden munkavállalója, beosztástól és üzletágtól függetlenül, minden körülmények között figyel az ügyfelekre, minden probléma megoldásban segít, és az ügyfelekkel szemben mindig figyelmes, tapintatos. „Az ügyfél mindenek felett” mondja a cég alapfilozófiája.

Mr. Chu nem csak a vásárlóknak szentel kiemelt figyelmet, hanem az üzleti partnereknek is. Az FFG fejlődését – a termékeken és szolgáltatásokon túl – fúziókkal és a felvásárlásokkal biztosítja. Szemében nagyon sokat jelent egy-egy márka, valamint a mögötte álló szakemberállomány és értékesítési hálózat. Feleslegesnek tartaná mindezt nulláról felfejleszteni hatalmas anyagi áldozat és időbeli ráfordítás mellett. Inkább keresi a lehetséges piaci partnereket és azok erősségeire építve gyarapítja, fejleszti a cégcsoportot.

Az adatok jól mutatják, mennyire profin tevékenykedik az FFG és mennyire bevált eddigi üzletpolitikája. Az autóiparban világelső a gépgyártók között, a repülés világában második hellyel büszkélkedhet, az energiaiparban harmadik és a vasúti közlekedésben is ötödik. Ráadásul Kínában, Európában, Japánban és az Egyesült Államokban is 10-15%-os növekedéssel számolnak 2017-ben.

A cég súlyát és méretét szintén jól példázza, mekkora megrendelésállományt tűznek ki célul a legnagyobb szakvásárokon történő megjelenésekkel. Tajvanban idén márciusban ötvenmillió dollár volt a tervezett összeg, míg Hannoverben az EMO-n egymilliárd dollárnyi megrendelés a cél. A legfontosabb területek 2017-ben az FFG fókuszában: légiközlekedés, autóipar, energiaipar, öntő- és présgépek, szállítmányozás és az ipar 4.0 intelligens megoldásai.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.